Hestestellkurs

Tirsdag 25.april – 6.juni.
Kl.17.30 og 18.30. (60 min)
 6 ganger.
Nb. Ikke kurs i uke 19, tors.9.mai, Kr.Himmelfartsdag. Det er kurs torsdag 16.mai.
Passer for barn fra 6 år

Kurspris kr. 1620,-

Fortløpende påmelding

Send inn påmeldingsskjema.

Kursinformasjon

Hestestellkurs passer for alle som ønsker å lære stell og håndtering av hest.

Anbefales for alle nybegynnere.

På hestestellkurs lærer du puss og stell av hest, om hestens kroppsspråk og fysikk, om fôring, pålegging av sadel, hodelag og generell håndtering av hest.

Det er ingen ridning på kurset unntatt på siste kurstime. Deltagerne trener på oppsitting og avsitting og blir leid i skritt.

Kurset skal gjøre deltagerne trygge på hest. Jo mer du vet om hestens innstinkter og oppførsel, jo tryggere blir det å omgås hester.

Undervisningen på hestestellkurs foregår uten foresatte tilstede. Foresatte kan vente i varmestuen ved siden av undervisningsrommet.

Elever må være kledd for å være i stallen.

All omgang med dyr skjer på eget ansvar.

Etter ridetimen fornøyd rytter holder ponni

Lær hesten å kjenne

Hestestellkurs anbefales for alle nybegynnere for å få bedre utbytte av ridekurs.

Det tillitsskapende å stelle, sale opp og leie hester. Når vi er mentalt tilstede og fanger opp hestens signaler, vil den reagere postitivt. Da oppstår det gradvis et felles språk mellom dyr o gmenneske.

Når man kjenner og forstår hestens reaksjonsmønster fra bakken blir det lettere å gi riktige signaler som rytter.

Huskeliste for deltagere

• Barna bør være kledd etter været.
  • Hansker eller vanter er godt å ha.
  • Husk gode sko som tåler stallmiljø.
  • Rideklær og ridestøvler er ikke nødvendig.

Andre kurs med hestestell

Fridagene i mai

Halvdagskurs for barn med dyrestell og ridning

Gi barna lærerike og morsomme dager i ferien!
Meld deg på kursene Dyrepasser for en dag og Nybegynnerdag med hest.

Kursene er for barn fra 6-12 år.

Enkeltridetimer

Nybegynnerdag med hest