Nedenfor ser du våre enkeltridetimer i ferier og fridager våren 2022. Husk at vi har også de faste ridetimene og rideturene i helgene, se egen oversikt her. Vi har også et bli kjent med hest-kurs for barn som liker stell, kos og sitte på hest som passer for barn som trenger an aktivitet på dagtid på fridagene denne våren.

Det er mye å velge i mellom for deg som ikke får ridd nok, eller har lyst til å prøve deg for første gang.

Åpen time for nybegynnere

Tid: kl 15. Oppmøte 15 min før timen for betaling og registrering

Tid: kl 16. Oppmøte 15 min før timen for betaling og registrering

Dato: 15.april
Tid: kl 16. Oppmøte 15 min før timen for betaling og registrering

Tid: kl 15. Oppmøte 15 min før timen for betaling og registrering

Pris: Kr 330,-
Hva: 45 min rideundervisning i rolig skritt og trav for nybegynnere
Alder: fra 6 år
Øvre vektgrense på rytter 80 kg

Alle må ha med egen leier (voksen person) til hesten. EKT stiller ikke med leiere til denne timen.

Åpen time for nybegynnere er et tilbud til alle som vil ri. Timen er tilpasset ryttere som aldri har ridd før, har ridd litt eller som har vært borte fra ridning lenge.  Åpen time er perfekt for deg som trenger å bli trygg på sin egen ridning, balanse og signalene til hesten.

Ridetimen foregår på ridebane med rideinstruktør. Undervisningen tar for seg de grunnleggende øvelser i ridning i skritt og trav. Det blir lagt vekt på balanse og mestring av enkle prinsipper som fremridning, balanse og sits i ulike gangarter. Generelt fokus på å følge hestens bevegelser og forstå hvordan rytteren skal gi riktige signaler fra hesteryggen. Alle rider barbak, altså uten sal. All ridning skjer på eget ansvar.

Tur for nybegynnere

Tid: kl 11. Oppmøte 15 min før timen for betaling og registrering

Tid: kl 10.30. Oppmøte 15 min før timen for betaling og registrering

Dato: 15.april
Tid: kl 10.30. Oppmøte 15 min før timen for betaling og registrering

Tid: kl 11. Oppmøte 15 min før timen for betaling og registrering

Pris: Kr 330,-
Hva: 60 min ridetur i Ekebergparken, i rolig skritt for nybegynnere
Alder: fra 6 år
Øvre vektgrense på rytter 80 kg

Tur for nybegynnere er en rolig tur som passer for barn og nybegynnere. Vår instruktør leder gruppen ut i Ekebergskogen på en deilig tur i vakker natur tilpasset vær og føre. Alle må ha med egen leier til hesten sin, selv om du har rideerfaring fra tidligere. Leier må være en voksen person, men trenger ikke ha erfaring med hest.
All ridning skjer på eget ansvar.

Værforbehold! Turene kan bli flyttet innendørs ved dårlig vær og føre.

Påmelding: Direkte påmelding via påmeldingsskjema her.

Åpen time for øvede ryttere (tidligere Åpen time Pluss)

Dato: 13.april
Tid: kl 11.30. Oppmøte 30 min før timen for betaling og registrering
Tid: kl 11.30. Oppmøte 30 min før timen for betaling og registrering
Dato: 18.april
Pris: Kr 450,-
Hva: Rideundervisning i grunnleggende dressur for erfarne ryttere.
Ridetid: 45 min ridetid med undervisning
Alder: fra 15 år
Øvre vektgrense på rytter 80 kg

Åpen time for øvede er et tilbud til unge og voksne med god rideerfaring. Rytteren må kunne håndtere hesten på stallen, sale opp og mestre hesten i alle gangarter. Rytteren må kunne ridebanenes veier og ha ridd minimum 40 timer for instruksjon med godkjent ridelærer. Ridetimen foregår på ridebane med kvalifisert rideinstruktør. På Åpen time for øvede undervises det i grunnleggende dressurarbeid. Det legges vekt på å få hest og rytter i balanse, rytme og samling. Nivået på øvelser og undervisning vil variere etter hvem som melder seg på timen og det tilgjengelige hestemateriellet.

Tredagers rideleir m/teori

Dato: man 11.april, tirs 12.april og ons 13.april 2022
Tid: kl 15-18.30. Oppmøte kl 14.30 for betaling og registrering
Pris: 1950,- for tre kursdager*
Alder: 10-17 år
Instruktør: Sergiusz Sajna
*Minimum 4 deltagere for at kurset avholdes

Kursinnhold: Intensiv minirideleir på dagtid for elever på lett øvet nivå. Halvdagskurs over tre dager med ridelærer Sergiusz er et intensivt rideopplegg hvor du får mulighet til god oppfølging og utvikling i grunnleggende ridning. Dagen består av to gode rideøkter på 60 min (45 min ridning)  i ridehallen, samt teoretisk og praktisk undervisning i puss og stell av hest. Elevene lærer også hvordan man skal behandle hestens utstyr på riktig måte for holdbarhet og sikkerhet.

Ta med matpakke og drikke til spisepause.

Nivåbeskrivelse: Kurset er for elever som mestrer skritt og trav alene. Rytter må ha ridd systematisk uten leier, minst 1 gang i uken i løpet av et semester (et halvt år).

Påmelding:
Telefon 22199786 man-fre 10-14, meld deg på direkte via skjema her eller send mail.

Dagskurs m/teori

Dato: søn 17.april 2022
Tid:
kl 11-15. Oppmøte kl 10.30 for betaling og registrering
Pris: Kr 700,-*
Hva: Intensivkurs i grunnleggende ridning
Alder: 10-17 år
Instruktør: Sergiusz Sajna
*Minimum 4 deltagere for at kurset avholdes

Kursinnhold: Perfekt kurs for elever på lett øvet nivå, som ønsker å intensivere ridningen og ikke får nok hest og ridning i hverdagen!  I tillegg til rideundervisning over to gode rideøkter i løpet av kursdagen får elevene lære puss og stell av hest og utstyr.

Ta med matpakke til spisepause.
Vi ser på mini hesteshowet ‘Hester i frihet’ kl 13-13.30.

Nivåbeskrivelse: Dette kurset er kun for elever som mestrer skritt og trav alene. Rytter må ha ridd systematisk uten leier, minst 1 gang i uken i løpet av et semester (et halvt år). All ridning skjer på eget ansvar.

Påmelding: