Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette arrangement har allerede funnet sted.

Maskeverksted for Halloween

30. oktober 2022 @ 13:30 - 16:30

kr50

Maskeverksted til Halloween

Vi lager masker med ekte fjær og pels fra dyrene i Husdyrparken.

Lag din egen helt unike maske til Halloween.

Opplegget er tilrettelagt for små barn i følge med voksen.

Dato:  Søndag 30.okt

Tid: Kl 13.30-16.30

Materialkostnad: Kr 50

Inngangsbillett: Kr 80

Klipp, mal og lim – DIY halloweenmaske

Velkommen til en kreativ stund med barna før den skumle festen.

Vi har ferdige moduler for ansiktsmaske som skjæres ut. Deretter festes strikk til bak hodet. Så er det fritt frem på våre langbord med maling, fjær og annen pynt for pynting og maling. Vi har samlet mange flotte fjær fra fulgene våre som man kan lime på maskene.

Vi har maling, perler, limpistoler, sakser, skjærekniver og skjærebrett.

Gjør Halloweenforberedelsene til en hyggelig stund med barna. Å lage noe sammen skaper gode minner!

Vi står for alt du trenger av materiell, derfor koster det kr 50 pr maske.

Barn må komme i følge med en voksen. Barn under 2 år gratis.

Påfugl i fjærprakt

Visste du at…

I følge tradisjonen er skillet mellom den logiske, daglige verden og den spøkelsesaktige nattverdenen nærmest usynlig på halloween.

I feiringen er det derfor vanlig å pynte med gjenstander som symboliserer døden, de levende døde, svart magi og mytiske monstre.

Hvorfor bruker vi gresskar?

Det er  vanlig å bruke symboler for høst og grøde i halloween-feiringen. Det gjelder særlig gresskar, helst med utskåret ansikt, og fugleskremsler, som representerer både jordbruk og det levende døde. Svart og oransje er blitt typiske halloween-farger og står for henholdsvis «natt og mørke makter» samt «gresskar og markens grøde».

Ordet halloween stammer fra det engelske All Hallows Eve, (All) Hallows Eve eller All Saints Eve, det vil si «alle helliges kveld», den katolske minnefesten for helgener som ikke har egen dag i kalenderen.

Dato:
30. oktober 2022