Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette arrangement har allerede funnet sted.

Saueklipping

11. april 2021 @ 10:30 - 12:00

50kr
Nå kan du se sauene våre bli klippet!
Saueklipping hver halvtime kl 10.30, 11, 11.30 og 12.
Begrenset tilgang på billetter grunnet smittevernhensyn. Det er ikke mulig å forhåndsbestille.
Tidligere norgesmester i saueklipping Caroline Nicol kommer til EKT for å klippe sauene. Vi har en fin flokk sauer av rasen Norsk Spælsau.
Det blir også demonstrasjon av karding av ulla vi får fra sauene. Karding er et gammelt håndarbeid som er den første behandlingen av ulla. Vi må karde før vi kan bruke ull til toving eller garnspinning.
Det er en stor opplevelse å se en profesjonell håndtere sauene og klippe bort den tunge ulla i løpet av få minutter. Klippingen vil finne sted ute på Dyretunet. Gøy og fasinerende å se på!
Opplegget er tilrettelagt for barnefamilier i grupper (smittevernsmessig trygt).

Dato:
11. april 2021