Bondegårdsdag for hele familien

En aktiv og lærrik dag med dyrestell og gjeting av geiter «midt i byen».

Heldagsaktivitet med husdyrstell for barnefamilier. Barn over 10 år kan komme alene.

Datoer:  Hverdager uke 40

Tid: kl 9-14. Matpause kl. 12-12.30

Pris: 500,- per pers pr dag.

Antall: Max 12 stk. Minimum antall 4 stk.

Program

Vi starter dagen med med gjeting av geiteflokken vår ut i det grønne. Deretter vil våre dyrepassere ta dere med på stell og fôring av husdyr som sau, gris, kanin og ku, samt hester, høns og andre fuglearter. Vi lærer bort hvorfor ulike raser trenger ulikt stell og har forskjellige behov.

Vi legger også vekt på å forklare hvordan vi som mennesker skal bevege oss rundt dyrene. Hvordan oppfatter dyrene kroppsspråket vårt og hvordan skal vi kommunisere med dyrene på beste måte? Tilbudet er pedagogisk og praktisk tilrettelagt for barn fra 6 år.

Matpause 30 min. Det blir også tid til kos med dyrene.

Nyttig å vite

· Kle deg etter været da vi beveger oss like mye utendørs som innendørs.
· Ta med eggekartong til å ta med egg hjem som vi plukker hos hønene.
· Ta med matpakke til lunsj. Mat kan også kjøpes på området. Varmestuen i andre etasje er åpen for kursdeltagere. Medbrakt mat er tillatt.
· Betaling til aktivitetsleder ved oppmøte. Betaling fortrinnsvis med Vipps eller kort.

For at påmeldingen skal være gyldig må du sende oss følgende

• Fullt navn på de som skal delta
  • Alder
  • Telefonnummer til foresatt
  • E-postadresse til foresatt
  • Hvilke(n) dag(er) dere ønsker

NB: Du har ikke plass på kurset før du har fått en bekreftelse på telefon eller e-post.

Klar for en unik opplevelse?