Dyrepasser

for en dag

Dyrepasser for en dag er et dagskurs som settes opp i skoleferier.

Barna får være med på morgenforing av ulike husdyr, rengjøring og tilsyn.

Barna vil lære hvorfor ulike raser trenger ulikt stell og har forskjellige behov.

Datoer:  21.-25.feb

Tid: Kl 08.15-11.30

Pris: 400,- per pers

Alder: 6-12 år

Kursinnhold

Barna får være med på fôring og stell av husdyr. Hva spiser de ulike dyrene? Hva trenger de av stell og tilsyn?

I løpet av dagen får barna lære hvordan dyrene oppfatter kroppsspråket vårt og hvordan skal vi kommunisere med dyrene på beste måte.

Tilbudet er pedagogisk og praktisk tilrettelagt for barn fra 6 år.

Vi bruker teoristoff til å underbygge barnas læring gjennom praktiske opplevleser og deltagelse.

Det blir tid til lek og kos med dyrene.

Felles matpause med leder inne.

Huskeliste

• Barna bør være kledd etter været da vi beveger oss både utendørs og innendørs.
  • Hansker eller vanter er godt å ha.
  • Husk gode sko som tåler bondegårdsmiljø.
  • Ta med en liten eggekartong til å ta med egg hjem som vi plukker hos hønene.
  • Ta med matpakke og drikkeflaske til felles lunsj.
Påfugl i fjærprakt

Nyttig å vite

Dyrepasser for en dag kan fint repeteres flere dager på rad. Det er fint å få øvd på det man lærer. Ingen dag med dyr lik og et barn som kommer igjen flere dager vil få mulighet til progresjon og varierte opplevelser.

Kurset kan også tas sammen med Nybegynnerdag med hest, som starter 30 min etter Dyrepasser. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke kan ha barnet under oppsyn i pausen mellom kursene, men barn kan oppholde seg på eget ansvar i våre trygge omgivelser.

Kursinfo

Tidspunkt kl 8.15-11.30.
Antall max 10 stk.
Alder fra 6 -12 år.
Pris kr 400,- (minimum 4 stk for at kurset holdes til ordinær pris).
Betaling ved ankomst fra kl 8.00 samme dag til EKT-ansatt med veske. Betaling fortrinnsvis med Vipps eller kort.
Fremmøte kl 8.15 for registrering og velkomst.

Disse opplysningene må du sende oss

• Fullt navn på den som skal delta
  • Fødselsdato på den som skal delta
  • Telefonnummer til foresatt
  • E-postadresse til foresatt
  • Hvilke(n) dag(er) dere ønsker å melde på eleven

Påmelding gjøres på telefon 22199786 (man-fre 10-14), eller mail.
NB: Du har ikke plass på kurset før du har fått en bekreftelse på telefon eller e-post.