Se hele proposisjonen for stevnet her

• LD og terapi elever anbefales å møte opp 30 min før du skal ri. Du skal hente hestens utstyr og være tilstede ved oppsadling av hesten.
  • LC og LB elever anbefales å møte opp 45 min før du skal ri. For puss og oppsadling.

Stevnedagen:

• Pusse hest og ta høver:
    Har du ikke lært å pusse hest, ta høver eller har behov for hjelp, ta kontakt med stallpersonell eller spør om hjelp fra de som har hatt opplæring i dette.
  • Påsadling av hest:
    Hvis du trenger hjelp til påsadling og ikke har lært dette på ridekurset ditt, må du selv be om hjelp av en stallansvarlig.
  • Still inn stigbøyler i korrekt lengde i stallen og trekk de opp igjen.

I LD kan du ha med deg noen som leser opp programmet høyt for deg og forteller deg hvor du skal ri.

Rytterens antrekk:

• Godkjent ridehjelm.
  • Ridejakke, hvit skjorte evt. genser som sitter tett inntil kroppen slik at dommeren ser sitsen din (kalvekryss er valgfritt).
  • Hansker
  • Ridebukse, evt. bukse som sittet tett inntil kroppen.
  • Ridestøvler, ridesko med leggchaps, evt. sko som går over ankelleddet med lav hel og leggchaps.

Hestens utstyr:

Det skal ikke endres eller skiftes på hestens utstyr!

Pisk og sporer er ikke tillatt ved EKT-stevner. Det er kun ansvarlige ridelærer som kan dele ut pisk, om de mener eleven kan ha nytte av å holde den.

Dere kan komme til EKT Rideskole fra kl 08.00, da vil portene åpnes. Billettboden åpnes kl 10.00, for betaling for stevne vil det være en stallansvarlig med veske. Du må betale før du rir, du vil ved betaling få et stempel som viser at du har betalt. Stevnedeltager kan ha med seg to familiemedlemmer, øvrige må betale kr 60,- inngang.

Isalill/Veronica er stallansvarlige, alle spørsmål rettes til dem.

– EKT Rideskole og Husdyrpark –