Kjøring med hest og vogn

Det er stemningsfullt og koselig med en kjøretur med hest i parken. Du sitter varmt og mykt på reisndyrskinn.
Kjøretur i parken med hest og vogn passer for hele familien eller som en romantisk opplevelse for to.

Kjøring med hest og vogn
Søndager kl 12-14

Kr 90 pr person for en runde i Ekebergparken. Barn under 2 år gratis på fanget.
Billetter kjøpes av EKTs billettselger, henvend deg i billettluken ved hovedinngangen.

OBS: Værforbehold. Kjøretidene kan bli endret ved dårlig føre, vær og vind.
Tilbudet kan bli avlyst på kort varsel om kusk eller hest blir syke.

Lang tradisjon på EKT

Helt tilbake til starten i 1954 har EKT Rideskole og Husdyrpark hatt kjørehester gående foran vogn og slede, i tospann og enbet. Store edle hester, fjordinger og ponnier har blitt brukt til å kjøre publikum i parken.

EKTs grunnlegger, Edvin Kjell Thorson, brukte kjøreponnier i Oslo setrums gater som reklame for sin klesbutikk Edvins Klær i Storgaten. Han begynte selv med kjøring som barn da hans far Edvin Olav Thorson kjøpte Shtelandsponnier fra England.

Hester fra EKT har blitt brukt i kjøreoppdrag i lokalmiljøet, som brylluskjøring og julebordstransport og deltatt i norgeskjøremesterskap i både dressur-, presisjon- og marathonkjøring.

Når det er sledeføre tar vi frem sleden og setter dombjeller på hesten. En stemningsfull opplevelse!

Knussi trekker slede i vakkert vintervær