Kosestund med geitekillingene

Nå kryr det av geitekillinger i Husdyrparken!

Hver lørdag og søndag  arrangerer vi kosestund med killingene.

Kosestunden er kl 11 og 14 og varer i ca 20 min.

Geitekillingene vokser fort, men er myke å ta på, lekne og snille.

Lørdag og søndag kl 11 og 14.

Passer for alle. Barn i følge med voksen.

Inkludert i inngangsbilletten. Barn under 2 år gratis

Kosestund med geitekillingene

Kosestund med geitekillinger er ledet av en av EKTs dyrepassere.

Vi viser deg hvordan du kan komme tett innpå killingene og få lekt eller kost med dem. Når killingene er store nok kan vi vise deg hvordan man kan holde en killing på fanget eller få den til å klatre på ryggen din.

Geiter er sosiale dyr som elsker å klatre og leke. Når killingene blir noen uker gamle kan du prøve å legge deg ned som en ball med ryggen i været og se om killingene vil klatre på deg!

Geiteflokken vår er en herlig gjeng med geiter i ulike farger og avtegnigner, men alle er av rasen Norsk Melkegeit.

Alle geitene våre har navn, bare spør en av våre dyrepassere hvis du lurer på hva de heter. Geiter er sosiale, smarte og morsomme dyr. Har du lyst til å bli med som gjeter når det blir grønt? Da tar vi med hele flokken ut i parken, en kjempefin opplevlese for barn, unge og familier. Og for geitene – de eeelsker det!

Påfugl i fjærprakt

Fakta om geitene

Geiteflokken vår er av rasen Norsk melkegeit og teller ca 15 dyr. Vi venter oss mange killinger i år. Bukken vår heter Edvin og er av rasen Norsk melkegeit. Han er ennå ung, men har store, flotte horn og er veldig snill og morsom.

Vi elsker geiter!

EKT har alltid hatt geiter. Helt siden etableringen i 1964 har det vært en stor geiteflokk i Husdyrparken. På nyåret kommer geitekillingene og da blir det liv og røre. Etter bare noen dager er killingene spretne og lekne.

Gjeting av geiter er en morsom og spennende opplevelse

På sommeren gjeter vi geitene i Ekebergparken. Det er en morsom og spennende opplevelse for barn og voksne. Vi tar i mot grupper og gir en kort innføring i hvordan gjeting foregår. Alle får hver sin gjeterstav og må samarbeide med de andre i gruppen. Opplevelsen tar en time. Vi går ikke så langt og det er pauser underveis, så gjeting er en fin aktivitet og en unik opplevelse for store og små.

Gjeting av geiter

Gruppeaktivitet for barnefamilier og skolegrupper.
Barn over 10 år kan komme alene.

Tid: kl 9-10
Pris: 150,- per pers
Antall: Minimum antall 3 stk. Max 30 stk.
Bestilles på forespørsel.