Oversikt over alle ridetilbud på EKT Rideskole

Ordinære ridekurs og vinterridekurs

Innendørs ridekurs fra 8 år

Enkeltridetimer

Ri når når det passer deg

jente med ponni ponnikurs

Hestestellkurs

Introduksjon til hest og ridning for barn

jente med ponni ponnikurs

Ponniridekurs utendørs

Introduksjon til hest og ridning for barn

ridetur utsikt ponni

Turridning

Rideturer i Ekebergparken for alle nivåer

Ridefysioterapi

Med hesten som fysioterapeut

Rideskole sprangridning Ekeberg Nordstrand

Spesialkurs og helgekurs

Voltige, sprang, Mounted Games etc

Ponni I Sprang Ute

Sitstrening og ryggskole til hest

Korriger sits og balanse

Sommerrideleir

Tilbud til barn og unge.

Siste nytt

Vi oppfordrer alle til å lese om sikkerhet og ansvar ved ridning og omgang med hest og andre husdyr på EKT.
Her kan du lese om det du trenger av utstyr til ridetimer og for å delta i konkurranser.
Bli kjent med våre godt kvalifiserte ridelærere. Alle våre ridelærere på faste kurs har godkjent ridelærerutdanning.
Rideskolens instruktører følger EKTs pedagogiske opplegg, som skal sikre god progresjon for elevene og en solid grunnutdannelse i ridning.

Inkluderende miljø

EKT har ikke privathester, derfor stiller alle likt. Vi belønner leiing i runderidning og i terapiridning med ridning for instruksjon. Vi jobber for et fellesskap som er åpent for alle, uansett ferdighet og alder.

Rideskole Ekeberg EKT huodyrpark

Kvalitet i hvert steg

EKT ble etablert av Edvin Kjell Thorson i 1954 og har siden vært en av Norges største rideskoler og arena for rekruttering til ridesporten og hestefagene. EKT er en familiebedrift i 3.generasjon som vektlegger faglig kompetanse og profesjonalitet i alle ledd.

Security compliance