Vi søker lærling til 100% stilling i hestefaget

Er du interessert i en variert arbeidshverdag på stall med over 30 hester, variert hestemateriell, stor rideskoledrift og i tillegg en besøksgård med mange ulike husdyr? Velkommen som søker til en heltidsstilling som lærling i heste- og dyrefaget.

Er du lærling i Dyrefaget?

EKT er godkjent lærebedrift i Dyrefaget.

Hvem er vi og hva er EKT*?

EKT Rideskole og Husdyrpark driver rideskole med hestehold på mest mulig naturlige premisser. Hestene følges opp profesjonelt og har daglig flokkliv og godt tilsyn. Hestemateriellet er tilpasset våre elever som er mest barn og unge, men også voksne, erfarne ryttere og elever innen ridefysioterapi.

Vi har en variert mix av rideskolehester og ponnier i ulike aldre, som også gir deg som lærling et solid innblikk i hvordan den enkelte hest kan ha behov for individuell helsemessig oppfølging. Rideskolen har undervisning for ca. 350 elever ukentlig, inklusiv ca 100 elever i ridefysioterapi.

EKT Rideskole og Husdyrpark er også et besøksgård for familier og barn som vil oppleve yrende dyreliv i byen. I dag har vi ca. 100 dyr fordelt på 10 dyreslag, bl.a. 33 hester, kuer, griser, geiter, sauer, kaniner, høns og diverse fugleslag.

EKT Rideskole og Husdyrpark er en privatdrevet, familieeid virksomhet som har holdt på med rideskole og opplevelser med dyr siden 1954. Vi holder til på Ekebergsletta, 10 min med bil og kollektivt fra Oslo sentrum. Vi holder åpent for besøkende hver dag.

* EKT står for Edvin Kjell Thorson, grunnleggeren av rideskolen.

Fordeler for deg som lærling

• Som lærling på EKT får du en bred kompetanse innenfor hestehold med stor stall og rideskoledrift.
  • Mulighet for å ri fast i arbeidstiden med veiledning, slik at du kan opprettholde en faglig progresjon også innen ridning.
  • Stort hestemiljø med mange elever og variert arbeidshverdag.
  • Anerkjent rideskole og faglig sterke rideinstruktører.
  • Varierte arbeidsoppgaver og bred innsikt i hestefaget.
  • EKTs ledelse og eiere har lang fartstid i bransjen.
  • Sentral beliggenhet, kort vei til Oslo sentrum.

Arbeidsoppgaver som lærling

• Daglig stallarbeid som fóringer, inn/utslipp, møkking
  • Puss og stell av alle våre dyr
  • Klargjøring til rideskolen og avvikling av timeskifter mellom ridetimer
  • Formidling gjennom å assistere og lede heste-relaterte kurs for barn
  • På tunet tar man imot besøkende til Husdyrparken som kan innebære salg av inngangsbilletter
  • Gi god kundeservice gjennom å møte kunder med et smil og vennlig innstilling
  • Leie ponnier i runderidning for barn

Arbeidstid som lærling

• Åtte timers arbeidsdager med 30 min pause
  • Turnusarbeid i tidsrommet kl. 07.00-21.15 mandag-fredag og helger kl. 07.00 – 19.00
  • Stillingen inkluderer arbeid fast annen hver helg og en fast fridag hver uke

Vi søker deg som

• Har god kunnskap om hest, ridning og hestehold eller dyrehold med husdyr
  • Har erfaring med ulike husdyr, stell og fôring
  • Er positiv og interessert
  • Er strukturert og arbeidsom
  • Er lojal og har god ordenssans
  • Glad i å jobbe med mennesker og dyr, spesielt barn
  • Er vennlig og serviceinnstilt i møte med kunder
  • Har gode samarbeidsegenskaper i team, men også evne til å jobbe selvstendig og være selvgående
  • Har erfaring med kasseapparat og salg (ikke et krav, men en fordel)

Er du den vi ser etter?

Da vil vi gjerne høre fra deg.

Send søknad og CV med kontaktinformasjon til post@rideskole.no.

Merk søknaden «Søknad lærling».

Eventuelle spørsmål rundt stillingen kan rettes til kontoret tlf. 22 19 97 86.