Enkeltridetimer i helger og feriedager

Enkelttimer på 20×60 m innendørs ridebane

Sommerrideleir 2024

Uke 26: Mandag 24. – fredag 28. juni
Uke 33: Mandag 12. – fredag 16. august

RIDETIME FOR ØVEDE

Ridetime for øvede

Lørdager kl 14.00

Oppmøte 30 min før timen starter for puss, oppsaling og oppsitting
Alder:
Fra 15 år
Vekt: Maks 80 kg av hensyn til hestematerielletDette er en ridetime for øvede ryttere, hvor du som har god rideerfaring kan melde deg på for en undervisningstime med en av våre dyktige ridelærere. Her kan du få frisket opp dine rideferdigheter, eller få utviklet deg videre i grunnleggende dressur.

I timen undervises det i dressurarbeid og det legges vekt på å få hest og rytter i balanse. Nivået på øvelser og undervisning tilpasses deltagerne. På denne måten får du som erfaren rytter styrket dine rideferdigheter fortløpende.

Åpen time for øvede er et tilbud til ungdom og voksne fra 15 år og oppover. Rytteren må kunne håndtere hesten på stallen, sale opp og mestre hesten i alle gangarter. Rytteren må kunne alle ridebanenes veier og ha ridd minimum 40 timer for instruksjon med godkjent ridelærer.

Ridetimen foregår på 20×60 meter innendørs ridebane, med maks åtte ryttere.

Ridetime for nybegynnere

Lørdager kl 15.00

Oppmøte 15 min før timen starter
Alder: Fra 6 år
Vekt: Maks 80 kg av hensyn til hestemateriellet

Alle må ha med egen leier (voksen person) til hesten. EKT stiller ikke med leiere til denne timen.

Ridetime for nybegynnere (tidligere Åpen time) er et tilbud til alle som vil ri. Timen er tilpasset nybegynnere. Ridetimen foregår på ridebane med rideinstruktør.

Undervisningen tar for seg de grunnleggende øvelser i ridning i skritt og trav. Det blir lagt vekt på balanse og mestring av enkle prinsipper som fremridning, balanse og sits i ulike gangarter. Generelt fokus på å følge hestens bevegelser og forstå hvordan rytteren skal gi riktige signaler fra hesteryggen. Alle rider barbak, altså uten sal, for å øve opp balanse og følelse for hestens bevegelser.

Ridetimen foregår på 20×60 meter innendørs ridebane, med maks 12 ryttere.

Ridetime for lett øvede

Lørdager kl 16.00

Oppmøte 15 min før timen starter
Alder: Fra 12 år
Vekt: Maks 80 kg av hensyn til hestemateriellet

På denne timen underviser vi i grunnleggende dressur med muligheter for kavalett og bomarbeid.

Timen for lett øvede er et tilbud til ungdom fra 12 år og oppover. Rytteren må ha ridd uten leier minimum 40 timer (ca. 1 år) for instruksjon med godkjent ridelærer. Rytteren må også kunne bruke riktige hjelper for å fatte galopp fra trav og galoppere på firkantsporet. Deltaker må kunne håndtere hesten på stallen, til og fra boksen.

Nivå av øvelser er avhengig av gruppens gjennomsnittlige ferdigheter og bestemmes alltid av ridelærer.

Ridetimen foregår på 20×60 meter innendørs ridebane, med maks 12 ryttere.

Sitstrening med fysioterapeut

Tirsdager kl 14, 14.20 og 14.40

Undervisning en til en
Alder: fra 8 år
Ridetid: 15 min

Sitstrening er en unik mulighet til å trene på riktig sittestilling. Når du sitter med setet i det dypeste av salen med riktig bekkenstilling, vil du automatisk redusere spenninger som forstyrrer din balanse. Hvis bekkenet kommer ut av riktig posisjon vil det igjen forstyrre hestens balanse. Med sitstrening får du trent opp din ridefølelse og evne til å være i ett med hesten.

Timen er totalt 20 minutter med ridefysioterapeut og inkluderer ferdig oppsalt hest. Undervisningen foregår 1:1 i longe inne i ridehuset.

Ponni I Sprang Ute

Sitstrening med fysioterapeut

Korriger sits og balanse

Turridning i Ekebergparken

ridetur utsikt ponni

Tur for nybegynnere

Lørdager kl 11.00

Oppmøte 15 min før timen
Alder: fra 6 år
Øvre vektgrense på rytter 80 kg

Værforbehold!
Turene kan bli flyttet innendørs ved dårlig vær og føre.

Tur for nybegynnere er en rolig tur som passer for barn og nybegynnere. Vår instruktør leder gruppen ut i Ekebergskogen på en deilig tur i vakker natur tilpasset vær og føre. Alle må ha med egen leier til hesten sin, selv om du har rideerfaring fra tidligere. Leier må være en voksen person, men trenger ikke ha erfaring med hest.

All ridning skjer på eget ansvar.

Tur for øvede

Søndager kl 11.00

Oppmøte 30 min før timen for puss, oppsaling og oppsitting.
Ridetid: 60 min
Alder: fra 15 år
Øvre vektgrense på rytter 80 kg

Værforbehold!
Turen kan bli avlyst ved dårlig vær og føre.

Tur for øvede er et tilbud til unge og voksne med god rideerfaring. Rytteren må kunne håndtere hesten på stallen, sale opp og mestre hesten i alle gangarter, også ute i naturen. Rytteren må ha ridd minimum 40 timer for instruksjon med godkjent ridelærer og kjenne til hvordan hesten oppfører seg ute i naturen. Vi rir ut i Ekebergskogens varierte terreng i gruppe ledet av EKTs instruktør.

All ridning skjer på eget ansvar.

Priser enkeltridetimer

Ridetime for Nybegynnere: Kr. 350,- pr. time
(4-12 elever kr 350,- 3 elever kr 390,- 2 elever kr 440,- 1 elev kr 550,-).
Ridetime for Lett øvede: Kr 400,- pr. time
(4-12 elever 400,- 3 elever 440,- 2 elever 490,- 1 elev 650,-).
Ridetime for Øvede: Kr 450,- pr. time
(3-8 elever kr 450,-  2 elever kr 560,- 1 elev kr 750,-).
Tur for Nybegynnere: Kr. 350,- pr. time
(4-12 elever kr 350,- 3 elever kr 390,- 2 elever kr 440,- 1 elev kr 550,-).
Tur for Øvede: Kr. 450,- pr. time
(3-6 elever kr 450,- 2 elever kr 560,- 1 elev kr 860,-).
Privattime dressur: Priser pr. pers (45 min undervisning) 3 elever kr 560,-  2 elever kr 600,-  1 elev kr 960,-.